Rapportcommentaar P2
Algemene rapportcommentaar bij 'mentortijd'
In periode 2 gingen we tijdens de mentormomenten aan de slag rond het versterken van onze studievaardigheden. Dit deden we als voorbereiding op onze eerste reeks synthesetoetsen. We stonden stil bij de principes van 'spaced learning', waarbij het erom draait om verschillende herhalingsmomenten in te lassen om zo informatie beter vast te houden in het langetermijngeheugen. Deze aanpak goten we vervolgens in een planning, waarop we feedback kregen. Onze sociale vaardigheden diepten we verder uit aan de hand van het G-model. We werkten rond verschillende casussen en leerden om bewuster stil te staan bij gedachten en gevoelens en hoe we ons gedrag meer maakbaar wordt wanneer we even op de pauzeknop drukken ipv impulsief te reageren.
Commentaar bij het GGGGG-model (bij rubric 'brede vorming')
Starter
Tijdens deze periode hebben we het GGGGG-model besproken. Dit is een handig hulpmiddel om een situatie vanuit een objectieve invalshoek te bekijken.
Je vond het nog moeilijk om de gebeurtenis, gedachte, gevoel, gedrag, gevolg in een opgegeven situatie goed te onderscheiden, maar er komen nog leerkansen om dit goed onder de knie te krijgen. Wees dus zeker aandachtig en stel voldoende vragen als dit onderwerp weer aan bod komt in het tweede jaar.
Junior - gevorderde
Tijdens deze periode hebben we het GGGGG-model besproken. Dit is een handig hulpmiddel om een situatie vanuit een objectieve invalshoek te bekijken. Het lukte jou al goed om de gebeurtenis, gedachte, gevoel, gedrag, gevolg op een gegeven situatie in kaart te brengen.
Naar de aanloop van de synthesetoetsen stelden we een planning op.We vinden het knap dat je met de feedback aan de slag ging. Knap, want zo heb je laten zien dat je actief werkt aan een goede studiemethode.
Commentaar voorbereiding klassenraad (bij rubric 'brede vorming')
Starter
Voor de tweede keer dit schooljaar reflecteerde je over jouw leerprestaties. Je dacht na over je sterktes en je groeikansen, over je persoonlijk doel en hoeverre je hierin bent geslaagd. Helaas had je moeite om dit helder op papier te zetten. Heb je de opdracht niet serieus genomen, of vind je het moeilijk om jouw gedachten op papier te zetten? Belangrijk is dat je hier werk van maakt, want met een beter inzicht in jouw leerprestaties, zal je sneller en efficiënter kunnen groeien. Er komen echter nog genoeg leerkansen om hieraan te werken. Wees waakzaam bij een volgende voorbereiding van de klassenraad en vraag voldoende ondersteuning aan de begeleidende leerkracht.
Junior
Voor de tweede keer dit schooljaar reflecteerde je over jouw leerprestaties. Je dacht na over je sterktes en je groeikansen, over je persoonlijk doel en hoeverre je hierin bent geslaagd. We vinden het fijn dat je hierover hebt nagedacht, al staat dit nog niet altijd helder op papier. Omschrijf duidelijk je doelen en hoe je hieraan zal werken. Zo weten je mentoren hoe je concreet aan de slag zult gaan en kan de klassenraad vlot verlopen.
Gevorderde
Voor de tweede keer dit schooljaar reflecteerde je over jouw leerprestaties. Je dacht na over je sterktes en je groeikansen, over je persoonlijk doel en hoeverre je hierin bent geslaagd. We vinden het heel knap dat je hier goed over hebt nagedacht en dit ook helder op papier hebt gezet. Fijn, want zo kan je klassenraad vlot verlopen!