Taakafspraken
CO-TEACHING STEM / MENTORLUNCH
- 1x/ semester
Resultaatsverwachting: STEM-leerkracht kan haar aandacht meer
verdelen. / Je eet samen met de klas terwijl
er aandacht is voor een vooraf bepaald
actiepunt.
Je leert lln op een andere manier kennen.
Lesonderwerp in agenda opnemen
GESPREKKEN MET LEERLINGEN - individuele- en groeigesprekken
- minstens elke leerling 1x/ schooljaar
Resultaatsverwachting:
- Leerlingen voelen zich gehoord en kunnen groeien in hun persoonlijk leerproces.
- Verhelderen en versterken van de ontwikkeling van het persoonlijk doel geformuleerd tijdens de klassenraad
- Open en transparante communicatie naar ouders.
- Problemen detecteren en doorgeven aan Kelly (Fase 0 lkr - Fase 1 Kelly - Fase 2 NOA)
Achteraf: Kort verslag LVS versterken en verdiepen of kort verslag LVS socio-emo
OVERLEG LEERLINGBEGELEIDING
- 1x/ rapportperiode
Resultaatsverwachting:
- Klasportret bespreken en bijsturen
- Actieplannen van leerlingen uit fase 1 opvolgen.
- Indien nodig mee bespreken met CLB
- Moeilijkheden signaleren
AANMAKEN MATERIAAL MENTORWERKING
Resultaatsverwachting: Materiaal mentor werking in orde brengen en up-to-date houden ifv ET en actuele gebeurtenissen.
OPVOLGING GRIJZE MAPPEN
Resultaatsverwachting: Leerlingen krijgen een duidelijk kijk op hun
interesses en talenten. Ouders betrekken bij
deze projecten.
Onderverdeling grijze map: Kompas - Flexuur - Mentortijd
Achteraf: Ouders laten ondertekenen per rapportperiode, bij het wachten oudercontact.
OUDERGESPREKKEN
Resultaatsverwachting: Tijdig rapporteren aan ouders over
resultaten en/of leerhouding. Buiten
klassieke oudercontacten kan dit in overleg
met leerlingbegeleiding. Leerlingbegeleiding
volgt deze gesprekken steeds mee op.
Achteraf: LVS contact met ouders / zorgoverleg
COMMUNICATIE BETROKKEN LEERKRACHTEN
Resultaatsverwachting:
- Betrokken leerkrachten informeren indien er wijzigingen zijn in het klasportret.
- Betrokken leerkrachten informeren indien er zich problemen voordoen.
KLASSENRADEN
Resultaatsverwachting:
- Klassenraden zijn grondig voorbereid (info skore - brede screening - brede vorming - pers doel - taalscreening - voorbereiding KR lln - VVV)
- Leerlingen worden goed voorbereid en weten waar ze wanneer verwacht worden.
Vooraf: Klassenraad voorbereiden (zowel zelf als met de leerlingen)
Achteraf: noodzakelijke info doorgeven aan betrokken lkr
KLASCOACH
Resultaatsverwachting:
- plaatsen bepalen
- inzetten op een veilig klasklimaat (pro-actieve cirkels - open feedback - conflicten bespreken - klasbouwers en teambouwers - teambuilding
- Lesonderwerp in agenda opnemen
- Klasinfo delen op LVS klasnotitie
- Persoonlijke info noteren in LVS