Taakafspraken

CO-TEACHING STEM / MENTORLUNCH

  • 1x/ semester

Resultaatsverwachting: STEM-leerkracht kan haar aandacht meer verdelen. / Je eet samen met de klas terwijl er aandacht is voor een vooraf bepaald actiepunt. Je leert lln op een andere manier kennen. Lesonderwerp in agenda opnemen


GESPREKKEN MET LEERLINGEN - individuele- en groeigesprekken

  • minstens elke leerling 1x/ schooljaar

Resultaatsverwachting

  • Leerlingen voelen zich gehoord en kunnen groeien in hun persoonlijk leerproces. 
  • Verhelderen en versterken van de ontwikkeling van het persoonlijk doel geformuleerd tijdens de klassenraad
  • Open en transparante communicatie naar ouders.
  • Problemen detecteren en doorgeven aan Kelly (Fase 0 lkr - Fase 1 Kelly - Fase 2 NOA)

Achteraf: Kort verslag LVS versterken en verdiepen of kort verslag LVS socio-emo


OVERLEG LEERLINGBEGELEIDING

  • 1x/ rapportperiode

Resultaatsverwachting

  • Klasportret bespreken en bijsturen 
  • Actieplannen van leerlingen uit fase 1 opvolgen. 
  • Indien nodig mee bespreken met CLB 
  • Moeilijkheden signaleren

AANMAKEN MATERIAAL MENTORWERKING

Resultaatsverwachting: Materiaal mentor werking in orde brengen en up-to-date houden ifv ET en actuele gebeurtenissen.


OPVOLGING GRIJZE MAPPEN

Resultaatsverwachting: Leerlingen krijgen een duidelijk kijk op hun interesses en talenten. Ouders betrekken bij deze projecten.

Onderverdeling grijze map: Kompas - Flexuur - Mentortijd

Achteraf: Ouders laten ondertekenen per rapportperiode, bij het wachten oudercontact.


OUDERGESPREKKEN

Resultaatsverwachting: Tijdig rapporteren aan ouders over resultaten en/of leerhouding. Buiten klassieke oudercontacten kan dit in overleg met leerlingbegeleiding. Leerlingbegeleiding volgt deze gesprekken steeds mee op. 

Achteraf: LVS contact met ouders / zorgoverleg


COMMUNICATIE BETROKKEN LEERKRACHTEN

Resultaatsverwachting

  • Betrokken leerkrachten informeren indien er wijzigingen zijn in het klasportret. 
  • Betrokken leerkrachten informeren indien er zich problemen voordoen.

KLASSENRADEN

Resultaatsverwachting

  • Klassenraden zijn grondig voorbereid (info skore - brede screening - brede vorming - pers doel - taalscreening - voorbereiding KR lln - VVV)
  • Leerlingen worden goed voorbereid en weten waar ze wanneer verwacht worden.

Vooraf: Klassenraad voorbereiden (zowel zelf als met de leerlingen)

Achteraf: noodzakelijke info doorgeven aan betrokken lkr


KLASCOACH

Resultaatsverwachting:

  • plaatsen bepalen 
  • inzetten op een veilig klasklimaat (pro-actieve cirkels - open feedback - conflicten bespreken - klasbouwers en teambouwers - teambuilding 
  • Lesonderwerp in agenda opnemen 
  • Klasinfo delen op LVS klasnotitie 
  • Persoonlijke info noteren in LVS
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin